Obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky internetového obchodu (Datartobchod.sk)

Článok I.

1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej aj ako „obchodné podmienky“) upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim, ktorým je DATARTOBCHOD.SK, so sídlom Diaľničná cesta 6015/12A, 903 01 Senec, IČO: 35 765 038, zapísaná v Obchodnom registri vedenom Mestským súdom Bratislava III, oddiel: Sa, vložka číslo: 2102/B, DIČ: 2020244050, zodpovedná osoba za prevádzku obchodu: Vladimír Sušil (ďalej len „predávajúci“) a kupujúcim – spotrebiteľom, ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.

Telefón: +421 233 329583

poštová adresa:

DATARTOBCHOD.SK

Logistické centrum SENEC

Prologis Park Senec

Diaľničná cesta 12A, budova DC 21, Senec 903 01

Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti.

Právne vzťahy predávajúceho so spotrebiteľom výslovne neupravené týmito VOP sa riadia príslušnými ustanoveniami zák. č 40/1964 Zb., Občiansky zákonník, ako aj súvisiacimi predpismi.

Podnikateľom sa rozumie:

· osoba zapísaná v obchodnom registri,

· osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia,

· osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov,

· osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu.

Podnikateľom sa taktiež pre účely VOP rozumie ten, kto jedná v súlade s predchádzajúcou vetou v rámci svojej podnikateľskej činnosti. Ak uvedie Kupujúci v objednávke svoje identifikačné číslo (IČO), potom berie na vedomie, že pre neho platia pravidlá uvedené vo VOP pre podnikateľov.

Právne vzťahy predávajúceho s kupujúcim, ktorým je podnikateľ, výslovne neupravené týmito VOP ani zmluvou medzi predávajúcim a kupujúcim sa riadia príslušnými ustanoveniami zák. č 513/1991 Zb., Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov, ako aj súvisiacimi predpismi. V prípade akýchkoľvek rozdielov medzi VOP a individuálnou zmluvou, má prednosť text zmluvy.

Kupujúci podaním objednávky potvrdzuje, že sa zoznámil s týmito VOP, ktorých neoddeliteľnú súčasť tvorí reklamačný poriadok, ďalej súhlasí so spracovaním osobných údajov viď. Zásady spracúvania osobných údajov , podmienkami objednávanej služby a/alebo poskytovaného licenčného oprávnenia a že s nimi súhlasí, a to v znení platnom a účinnom v momente odoslania objednávky.

Kupujúci si je vedomý, že mu kúpou produktov, ktoré sú v obchodnej ponuke predávajúceho, nevznikajú žiadne práva na používanie registrovaných značiek, obchodných názvov, firemných lôg či patentov predávajúceho alebo ďalších firiem, ak nie je v konkrétnom prípade osobitnou zmluvou dohodnuté inak.

  1. E-shopom je počítačový systém umiestnený v sieti internet s verejným prístupom, ktorý umožňuje objednávanie tovarov alebo služieb.
  2. Tovarom alebo službou sú všetky produkty zverejnené na stránkach e-shopu.
  3. Objednávka vzniká potvrdením procesu objednávania v e-shope výberom tovarov alebo služieb kupujúcim vrátane kompletného vyplnenia objednávkového formuláru.
  4. Kupujúci plne uznáva elektronickú komunikáciu predovšetkým prostredníctvom eshopu, e-mailovej komunikácie ako aj telefonickej komunikácie.

Článok II.

Cena

  1. Všetky uvádzané ceny pri tovare sú konečné vrátane 20 % DPH.
  2. Predávajúci je viazaný cenou uvedenou na stránke e-shopu v momente vykonania nákupu.

Článok III.

Objednávka

  1. Objednávka vzniká potvrdením procesu objednávania v e-shope výberom tovarov alebo služieb kupujúcim vrátane kompletného vyplnenia objednávkového formuláru.. Pre korektné vybavenie objednávky je potrebné vyplniť požadované údaje v objednávke a zvoliť si možnosti dopravy a platby za objednaný tovar alebo služby.
  2. Kupujúci zaslaním objednávky súhlasí s cenou objednaných tovarov a služieb a teda objednávka sa stáva pre spotrebiteľa záväznou.
  3. Potvrdením objednávky zo strany predávajúceho vzniká kúpna zmluva, ktorú je možné meniť, rušiť alebo dopĺňať len na základe vzájomnej dohody medzi kupujúcim a predávajúcim ak zákon alebo iný právny predpis neustanovuje inak.
  4. Kupujúcemu je po vytvorení objednávky v e-shope automaticky generovaný e-mail s potvrdením prijatia objednávky e-shopom. Tento e-mail nie je potvrdením tovaru v zmysle ods. 3. tohto článku.
  5. Kupujúci je odoslaním objednávky viazaný k zaplateniu kúpnej ceny objednaného tovaru.
  6. Ak predávajúci nie je schopný splniť objednávku alebo jej časť v lehote na vybavenie objednávky pri vynaložení maximálneho úsilia a to z dôvodov napr. že tovar sa nevyrába, nie je dostupný u výrobcu alebo na externom sklade dodávateľa, výrobca vykonal tak závažné zmeny, pre ktoré nie je možné realizovať objednávku alebo z dôvodov vyššej moci, môže objednávku stornovať o čom kupujúcemu pošle e-mail. Taktiež má predávajúci právo zrušiť objednávku, pokiaľ kupujúci v objednávke uviedol nepravdivé alebo zavádzajúce údaje, ktoré nie je možné overiť, napríklad nesprávny e-mail alebo telefonický kontakt. Ak kupujúci zaplatil preddavok, tento je mu povinný vrátiť do 14 dní.

Článok IV.

Platobné podmienky

Za tovar a služby v internetovom obchode môžete platiť nasledujúcimi spôsobmi:

banková karta
Jednoducho, rýchlo a bezpečne. Po výbere platby kreditnou kartou budete z našej stránky presmerovaní na zabezpečenú stránku banky. Zadáte svoje údaje a banka vykoná platbu v priebehu niekoľkých sekúnd.

platba
Bankovým prevodom môžete uskutočniť cez internet banking alebo vyplnením formulára „Príkaz k úhrade“. Upozorňujeme, že prevod môže trvať niekoľko pracovných dní.

Google Pay
Rýchly a jednoduchý spôsob platby online. Pre využívanie tejto služby musíte mať uloženú platobnú kartu vo svojom účte Google alebo prehliadači Chrome.

Článok V.

Dodacie podmienky

  1. Predávajúci je povinný do 2 až 15 dní od vzniku kúpnej zmluvy zaslať kupujúcemu tovar, ak sa nedohodli inak, alebo ak pri tovare nebola uvedená dlhšia dodacia lehota.
  2. Ak je tovar skladom je expedovaný podľa kapacitných možností v čo najkratšom čase.
  3. Ak je pri produkte stav dostupnosti „Produkt dostupný“ je štandardná doba dodania 2 až 15 pracovných dní, v ojedinelých prípadoch dlhšie, predávajúci vždy informuje kupujúceho a dobe dodania.
  4. Ak sa v objednávke nachádza viacero tovarov a služieb a časť z nich nie je skladom, informujeme o tom kupujúceho s možnosťami čiastočných dodávok.
  5. Spolu s tovarom je zákazníkovi zasielaná faktúra (daňový doklad), návod ako i ostatné dokumenty k tovaru alebo službe od výrobcu.
  6. Za miesto plnenia sa považuje miesto, do ktorého je tovar dodávaný.
  7. Predávajúci realizuje dopravu ku kupujúcemu prostredníctvom:

a. kuriérskej spoločnosti

b. vlastnou dopravou predávajúceho

Článok VI.

Inštalačné podmienky a podmienky inštalácie zadarmo

Inštalácia zadarmo, domácich spotrebičov platí od ceny spotrebiča 1050€ nevzťahuje sa na zľavnené spotrebiče, spotrebiče s darčekom zadarmo, odsávače, plynové varné dosky. Inštaláciu vykonáva odborný technik.

Inštalácia a uvedenie do činnosti – prístrojov pre domácnosť zahrňuje nasledovné úkony

· Zabudovanie sporáku, varných dosiek, mikrovlnej rúry s rámikom a umývačky riadu

· Elektrické zapojenie prístrojov, prívod a odvod vody

· Uvedenie do prevádzky (nastavenie, odskúšanie, predvedenie a vysvetlenie funkcií

· prístrojov)

· Elektrická bezpečnostná kontrola

· Nastavenie programovateľných parametrov

· Tipy odborníkov na používanie, čistenie a ošetrovanie

· Informácie o príslušenstve, výrobkoch na ošetrovanie a službách

Inštalácia sa nevzťahuje predovšetkým na nasledovné

· Stolárske práce

· Pripojenie či odpojenie plynu

· Rozvod akýchkoľvek energetických sietí

· Predlžovanie prívodu vody, kanalizácie (vodoinštalačné práce)

· Drážkovanie, sadrovanie, predlžovanie káblov a ich zalištovanie

· Inštalácia a zabudovanie odsávačov

· Inštalácia a zabudovanie plynových varných dosiek

· Inštalácia a zabudovanie zabudovateľných chladničiek

Zo strany odberateľa je potrebné pripraviť

· Prípoje pre prístroje musia byť pripravené zo strany stavby podľa inštalačného plánu

· Výrezy v nábytku (napr. pre hadice, káble, ako aj vetranie) musia byť pripravené

· Čelné a dekoračné nábytkové panely musia byť vyrezané a namontované (okrem čelného nábytkového panelu pre umývačku riadu). V prípade opakovanej cesty servisného technika zapríčinenej vopred nepripravenými podmienkami zo strany zákazníka, všetky náklady spojené s cestou hradí zákazník

· Baliaci materiál prístrojov servis neodstraňuje

Článok VII.

Náklady na dopravu, balenie a možnosti platby

Pri platbe vopred na bankový účet na základe zálohovej faktúry alebo cez platobné brány účtujeme paušálny poplatok za dopravu:

Predávajúci sa môže s kupujúcim dohodnúť aj na inom ako štandardnom (vyššie uvedenom) postupe pri zasielaní tovaru alebo služieb, ako aj cien týchto služieb.

Predávajúci môže expedovať tovar ihneď dostupný kupujúcemu a dodatočne dodať zvyšok objednávky v zákonnej lehote, avšak za predpokladu, že kupujúcemu nebudú účtované žiadne ďalšie prepravné náklady okrem tých, ktoré boli zahrnuté v objednávke.

Článok VIII.

Prevod vlastníckeho práva

  1. Vlastnícke právo prechádza z predávajúceho na kupujúceho až momentom vyplatenia plnej ceny za predmet kúpnej zmluvy.
  2. Tovar alebo služby, na ktoré sa vzťahuje ešte vlastnícke právo predávajúceho, si predávajúci vyhradzuje právo v prípade uplatnenia reklamácie kupujúcim, vybaviť až v momente úplného zaplatenia predmetu kúpnej zmluvy.

Článok IX.

Zrušenie kúpnej zmluvy

Kupujúci má právo stornovať objednaný tovar alebo službu do 14 dní od uzavretia kúpnej zmluvy bez storno poplatkov pri tovare zhotovenom na zákazku, podľa špecifických požiadaviek spotrebiteľa alebo špeciálne pre spotrebiteľa.

Článok X.

Právo spotrebiteľa vrátiť tovar bez udania dôvodu a poučenie spotrebiteľa

1. Uhradenú platbu za tovar/službu vrátane nákladov na dopravu vraciame rovnakým platobným prostriedkom, ktorý kupujúci použil v súlade s ods. §9 ods. 3) Zákon č. 102/2014 Z.z. ako aj náklady preukázateľne vynaložené na objednanie tovaru do 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od zmluvy, avšak nie je povinný vrátiť peniaze, kým mu nie je doručený tovar alebo kým spotrebiteľ nepreukáže, že tovar bol odoslaný, to neplatí, ak predávajúci navrhol, že si tovar vyzdvihne sám.

  1. Spotrebiteľ je povinný, ak toto právo chce využiť, písomné odstúpenie od kúpnej zmluvy osobne doručiť najneskôr v posledný deň určenej lehoty na kontaktnú adresu predávajúceho alebo toto odstúpenie odovzdať na poštovú prepravu najneskôr v posledný deň lehoty na adresu, ktorá je uvedená v kontaktoch. Spotrebiteľ je povinný po oznámení o odstúpení od zmluvy zaslať alebo doručiť osobne predmet zmluvy od ktorej odstupuje spolu so všetkou dokumentáciou – napr. originálom faktúry, návodom a inou dokumentáciou k tovaru, ktorá mu bola doručená spolu s tovarom, najneskôr však do 14 dní odo dňa odstúpenia (§10 ods. 1 Zákona). Odporúčame kupujúcim aby si vyhotovili pre vlastnú potrebu kópiu faktúry a tovar zasielali doporučene a ako poistenú zásielku.
  2. Odstúpenie a tovar zasielajte na adresu: DATARTOBCHOD.SK, Diaľničná cesta 6015/12A, 903 01 Senec, tel.: +421 233 329583. Tovar nám nezasielajte na dobierku, takýto tovar nebude prevzatý.
  3. Prevádzkovateľ e-shopu vráti zaplatené plnenie za tovar / službu vrátane nákladov na dopravu v zmysle ust. §9 ods. 3) zákona č. 102/2014 Z.z. ako i nákladov preukázateľne vynaložených na objednanie tovaru do 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od zmluvy, avšak nemusí vrátiť peniaze skôr ako je mu doručený tovar alebo spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru, to neplatí v prípade ak predávajúci navrhol, že si tovar vyzdvihne sám.
  4. Náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ.
  5. Právo na odstúpenie od zmluvy sa neuplatňuje pre tovary a služby, ktoré sú vymedzené v §7 ods. 6 písm. a) až l) zákona č. 102/2014. Z.z.
  6. Spotrebiteľ znáša akékoľvek zníženie hodnoty tovaru, ktoré bolo spôsobené jeho používaním nad rámec potrebný pre zistenie funkčnosti a vlastností tovaru

Odstúpenie od zmluvy kupujúcim, ktorý je podnikateľ:

V prípade, že kupujúci je podnikateľ nie je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy, no môže byť kupujúcemu ponúknuté náhradné odstúpenie od kúpnej zmluvy v závislosti na stave vráteného tovaru, ušlej záruky a aktuálnej ceny vráteného tovaru. Stav tovaru je zhodnotený predávajúcim. V prípade nedohodnutia podmienok akceptovateľných pre obe strany, bude tovar vrátený na náklady predávajúceho späť. Predávajúci je oprávnený účtovať kupujúcemu prípadné ďalšie vzniknuté náklady.

Pri vystavení dobropisu môže byť po kupujúcom (ako spotrebiteľovi, tak podnikateľovi) vyžadovaný občiansky preukaz za účelom ochrany vlastníckych práv kupujúceho.

Predložením OP kupujúci súhlasí so spracovaním osobných údajov podľa bodu II. (v zmysle zákona 122/2013 Z.z., O ochrane osobných údajov).

Článok XI.
Práva a povinnosti zmluvných strán

  1. Za zmluvné strany sa pokladá predávajúci a kupujúci.
  2. Kupujúci je povinný:

· prevziať objednaný tovar

· zaplatiť za tovar dohodnutú odplatu predávajúcemu

· prekontrolovať neporušenosť obalu resp. aj samotný tovar pri jeho preberaní.

  1. Predávajúci je povinný:

· dodať zákazníkovi tovar v požadovanej kvalite, množstve a v dohodnutej cene,

· spolu s tovar alebo dodatočne zaslať zákazníkovi všetky dokumenty k tovaru ako napríklad faktúru za tovar, reklamačný list, návod na obsluhu v kodifikovanej podobe slovenského jazyka.

Článok XII.

Ochrana osobných údajov

Viď. samostatná sekcia: Zásady spracúvania osobných údajov

Článok XIII.

Náhrada škody pri neprevzatí tovaru

  1. Predávajúci má právo na náhradu škody (podľa ust. § 420 a nasl. Občianskeho zákonníka), v prípade že si kupujúci objednal tovar, ktorý nestornoval resp. neodstúpil od zmluvy a zároveň od dopravcu neprevzal tento tovar alebo po výzve predávajúceho si v prípade zvolenia osobného odberu tovar neprevzal v určenej lehote na odber. Týmto konaním kupujúci porušil svoju povinnosť uvedenú v čl. X bod 2. písm, a), podľa ktorého je kupujúci povinný prevziať objednaný tovar.
  2. Pri určovaní výšky náhrady škody, predávajúci berie do úvahy predovšetkým dopravné náklady a s tým spojené poplatky v prípade zaslania tovaru, náklady spojené s balením, expedíciou a administráciou objednávky ako aj všetky ostatné náklady, ktoré mu vznikli s realizáciou predmetnej objednávky a zároveň má právo si účtovať i ušlý zisk.
  3. Predávajúci má právo aj neuplatniť si právo na náhradu škody alebo si uplatniť toto právo len z časti.

Článok XIV.

Záverečné ustanovenia

  1. Predávajúci si vyhradzuje právo meniť a dopĺňať tieto všeobecné obchodné podmienky a reklamačné podmienky aj bez predchádzajúceho upozornenia kupujúceho. V prípade zmeny všeobecných obchodných podmienok alebo reklamačných podmienok, sa riadi celý proces nákupu prostredníctvom tých všeobecných obchodných podmienok, ktoré boli platné v momente odoslania objednávky kupujúcim a tieto sú prístupné na internetovej stránke predávajúceho.
  2. Neoddeliteľnou súčasťou týchto všeobecných obchodných podmienok sú aj reklamačné podmienky.
  3. Odoslaním objednávky kupujúci si prečítal všeobecné obchodné podmienky ako aj reklamačné podmienky a súhlasí s ich znením.
  4. Tieto podmienky boli vypracované v rámci projektu certifikácie e-shopu
  5. Tieto všeobecné obchodné podmienky a reklamačné podmienky sú k dispozícií v sídle spoločnosti k nahliadnutiu kupujúcim ako i sú zverejnené na internetovej stránke eshopu.
  6. Inak neupravené vzťahy v týchto všeobecných obchodných podmienkach ako v ich neoddeliteľných súčastiach (prílohách) sa riadia podľa príslušných ustanovení predovšetkým Zákona č. 40/1964 Zb, Zákona č. 250/2007 Z.z., Zákona č. 102/2014 Z.z., Zákona č. 122/2013 Z.z., Zákona č. 22/2004 Z.z. ako aj Zákona č. 513/1991 Z.z.
  7. Tieto všeobecné obchodné podmienky vrátane ich neoddeliteľných súčastí nadobúdajú platnosť a účinnosť 20.03.2024.